1/8 1974 Ford Capri RS 3100 Mass/Stommelen

Op verzoek ga ik deze schaal 1/8 1974 Ford Capri RS 3100 restaureren. Nogal wat schade aan de onderkant.

On request i am going to do some restoration work on the scale 1/8 1974 Ford Capri RS  3100. Quite some damage to the floor.

Het gat aan de binnenkant / bovenkant van het spatbord ga ik dichten met dunne Evergreen sheet.

The hole at the inside / top side of the fender will be closed by using thin Evergreen sheet.

Voor de zijkanten, waar de assen moeten komen, ga ik 2 mm sheet gebruiken. Ik maak eerst mallen van papier. Ik plak dit tijdelijk aan de buitenkant en teken het aan de binnenkant af met potlood.

For the sides, where the axles should be added, i will use 2 mm sheet. I first make templates of paper. I temporarily tape this on the outside and draw the lines on the inside with a pencil.

Dan uitknippen en markeren waar ze horen.

Then cut them out and mark them.

Overtekenen op de sheet en uitsnijden. Dan voorzichtig passen maken.

Draw this to the sheet and cut them out. Then carefully make them fit.

Ook dit gat een beetje vullen met sheet. Weer een mal maken.

Also filling this gap with sheet. Making a template again.

Door naar het dichtmaken van de wielkasten.

On to closing the wheel arches.

De wielmoeren zijn maat M4. Met een boutje worden deze geplaatst. Van een houten stok worden de bevestigingspunten voor de velgen gemaakt. Deze worden wat uitgehold, zodat ze over het boutje van de wielmoeren passen.

The wheel nutters are size M4. With a bolt they are added. I made attachments for the rims out of a wooden stick. These are drilled a bit, so they will be added over the bolt.

Keuzes. Helaas heb ik geen Dunlop logo, maar er zijn ook foto's met Goodyear logo.

Choices. Unfortunately i don't have Dunlop logo, but there are also pictures with Goodyear logo.

De vloer is dicht gemaakt.

The floor has been closed.

De rijhoogte bepalen. Hoog, lager, laagst.

Determining the heigth. High, lower, lowest.

Het wordt de laagste. Even een vergelijking met 1/24.

Decided for the lowest. A compare to scale 1/24.

 

 

1/20 2015 Toro Rosso STR10 Launch #33 Max Verstappen (2nd Build)

Iemand heeft me gevraagd om ook een 1/20 Toro Rosso STR10 voor hem te bouwen. Uiteraard is dat geen probleem. De kans is groot dat deze zelfs beter wordt dan mijn 1e bouw. Ik weet nu beter waar ik op moet letten. Het enige probleem is dat het straks veilig moet aankomen. Daar moet ik wat voorbereidingen voor treffen. Deze WIP is zodat de vrager de bouw kan volgen. Eerst weer het werk om de neus te veranderen van een platte ronde vorm naar een meer puntige. Wat steun voor de putty aanbrengen op de neus met een styreen strip en de plek boven de antenne wordt weer wat ronder gemaakt. Zo wijst de neus niet zo haaks naar beneden.omeone asked me to make a 1/20 Toro Rosso STR10 for him too. Of course that's no problem. The chance is it might even be better than my 1st build. I now know what to watch out for. The only problem is it has to reach him in good condition. So this needs some preparation. This WIP is so the build can be followed. First i will reshape the nose again from a flat round one to a more pointy one. Apply a support for the putty to the nose with a styrene strip and the area above the antenna is being made more round shaped. This way the nose has a lesser downwards angle.

De kap wordt in elkaar gezet en de neus geschuurd met diverse soorten vijlen en nagelvijlen. 

The cover is being put together and the nose gets done by the use of different kinds of flies and emery boards.

De bovenste luchtopeningen worden gemaakt uit een stukje ronde pijp dat doormidden wordt gezaagd en op maat gevijld. En weer een paar strips als steun voor putty. 

The top air intakes are being made out of round tube that's cut in half and filed to size. And again some supports for the putty.

Weer een putty dag.

Another day for putty. 

Voordat de bouw begon heb ik nagedacht over het transport. Ik heb een vitrine gekocht  en ga deze nu voorbereiden, samen met de kit. Eerst de bodem eruit.

Before i started this kit i have thought about transport. I bought a vitrine and i am going to prepare it, together with the kit. Get the bottom from it.

 

De maten nemen om de middellijnen te vinden.

Take measures to find the middle lines.

Ik gebruik mijn eigen model om de wagen te positioneren.

I use my own kit to determine the correct position.

Dan wordt de vloerplaat gemarkeerd met stukje Tamiya tape.

I mark the position of the floor with pieces of Tamiya tape.

Dan kan de wagen eraf en de te bewerken vloerplaat erop.

Then the car can be removed and the floor can be added to work on it. 

 

 Dan worden gaten door de vloer en de vitrinebodem geboord. Pas op met de bevestigingspunten van de motor en de stoel.

Then holes are drilled through the floor and the bottom of the vitrine. Mind the attaching point of the engine and the seat.

En een moertje wordt met secondenlijm precies boven het gaatje aan de vloer gelijmd. Wanneer de kit klaar is zou ik hem zo door de vitrinevloer moeten kunnen vastzetten.

And a nutter is being glued with superglue to the floor exactly over the hole. When the kits is done i should be able to mount it through the vitrine floor.

En even een aardigheidje. Een getekend exemplaar.

And a small joke. A signed copy.

Vandaag schuren en een paar onderdelen bij de side pods.

Today sanding and a few parts near the side pods.

Dan de vorm van de ingang veranderen, voor zover mogelijk.

Then change the shape of the intake, as far as possible.

 

Na al het vijlen en schuren spuit ik een dunne laag primer. Mijn ervaring is dat de punten die meer aandacht nodig hebben beter naar voren komen.

After the filing and sanding i will spray a thin layer of primer. In my experience it's much easier this way to spot the flaws.

Dan is het tijd voor het blauw...

Then it's time for the blue...

...en de heldere glanslak. Nu maar drogen en wachten op de postbode met de decals. 

...and the clear gloss. Now let it dry and wait for the mail man with the decals.

De eerste stappen met de decals. Ik wil deze keer zo weinig mogelijk decal vloeistof gebruiken. Dit om het rimpelen zoveel mogelijk te voorkomen. Misschien alleen af en toe wat Daco Soft. Het resultaat is erg goed. Veel beter dan mijn 1e.

The first steps on the decals. I want to use as less decal fluid as i can this time. This to prevent the decals from the wrinkles. Maybe just some Daco Soft every now and then. The result is very good. Much better than my 1st one.

 

Verder met de achterwielophanging..

Next is the rear wheel suspension..

Dit wordt gemonteerd aan de body. Lastig karwei, oppassen met stangetjes die overal tussen moeten, maar het past allemaal precies. 

This gets mounted to the body. A tricky job, taking care of all kinds of rods that need to be at certain places, but it fits exactly.

De vloer krijgt een paar onderdelen en wordt gespoten met Tamiya Semi Gloss Black.

The floor gets some parts mounted and is being painted with Tamiya Semi Gloss Black.

Dan de voorwielophanging plaatsen...

Then attaching the front wheel suspension...

De plank wordt weer gemaakt...

Creating the plank...

Deze moeten bij het uitpakken worden geplaatst. De gouden pijlen (geel) bij elkaar en de zilver pijlen (grijs) bij elkaar. Anders zijn de transportschroeven niet bereikbaar.

These need to be attached during unpacking. The golden arrows  (yellow) to each other and the silver arrows (grey) to each other. Otherwise the screws for transport cannot be reached.

Dan weer het knippen van de voorvleugel. Lastig, want je kunt de hele vleugel vernielen.

Next is the cutting of the front wing. Tricky, because you could destroy the complete wing.

Veel verfwerk aan kleine onderdelen...

A lot of paint work to small parts...

Het decal proces gaat veel beter dan bij mijn 1e versie...

The process of decals is much better than on my 1st version...

Het einde komt nabij. Ik denk nog 1 of 2 dagen werk.

The end is close. I think just 1 or 2 more days.

De velgen...

The rims...

 

De wielen moeten nog even gebruikt worden gemaakt voordat ze erop gaan. Dan nog even de spiegels, carbon fiber en dan even zien of er nog iets gedaan moet/kan worden.

The wheels need to be treated to make them look like used. Then the mirrors, carbon fiber and see if there is anything else that must/can be done.

De banden worden 'als gebruikt' gemaakt..

The tires get 'a used' look..

Alles wordt gemonteerd...

Everything is being mounted...

Ik wil zien of ik de plank van skid blocks kan voorzien. Eerst een test op een lepel. Alclad moet eigenlijk met een airbrush worden gespoten, maar dat gaat even niet op de hout decals. Dus even een test met een drupje verf met een kwast. Niet strijken alleen een drup aanbrengen en laten uitlopen.

I want to see if it is possible to make skid blocks on the plank. First a test on a spoon. Alclad needs to be airbrushed, but that will not work on the wood decals. So a test with a drop of paint on a brush. Not streaking but just let the drop flow.

De auto is klaar. De 2 planken kunnen na het vervoer worden geplaatst. Zij sluiten dan de gaten af van de transportschroeven.

The car is ready. The 2 wooden planks kan be attached after transport. They will cover the 2 holes of the screws for transport.

De wagen is op de voetplaat van de vitrine geschroefd. Daarna alles zorgvuldig inpakken.

The car has been attached to the ground plate of the vitrine. Next is taking good care of packaging.

 

Bon voyage.... 

Have a nice trip....

1/43 1998 BMW V12 LM98 #18 Le Mans

Mijn eerste project in schaal 1/43. Nog nooit eerder heb ik iets gebouwd in deze kleine schaal. Eens kijken of het wat wordt. Ik heb een aantal kits voor een laag prijsje op Ebay kunnen kopen om het te proberen. Deze heeft een body van kunsthars.Eerst zoals gewoonlijk de inyhoud van deze kit.

My first project in scale 1/43. Never before have i built anything in this small scale. Let's see where it ends. I bought a couple of kits on Ebay for a very fair price to try. This one has a resin body. First like usual the content of the kit.

Allereerst spuit ik de body met zwarte grondverf. 

First i will paint the body with black primer.

Daarna glanzend zwart. De decals zullen dan beter plakken. Wanneer deze dan droog zijn, komt er een laag zijdemat lak overheen. Of misschien zelfs mat. Ik moet nog wat foto's bestuderen.

Then gloss black. The decals will stick much better. Then, after drying, i will spray a layer of semi gloss clear. Or maybe even matt. I need to study some pictures.

Nog een paar onderdelen. Het interieur is mat zwart gespoten, de stoel zijdemat zwart. Hierna wordt het allemaal wat gedetailleerd.

Some more parts. The interior is painted mat black, the seat semi gloss. After this some more detailing will be done.

Nog wat onderdelen zijn gespoten. De onderplaat is mat zwart, de spiegel en topspoiler glanzend zwart, de inleg van de velgen gun metal.

Some more parts are painted. The floor is matt black, the mirror and top spoiler gloss black, the inside of the rims are gun metal.

Ik ben niet al te blij met de decals. In ieder geval mist 1x de engelse vlag.

Not too happy with the decals. At least 1x the British flag is missing.

Het uitknippen van de koplampglazen. Altijd lastig.

Cutting the covers of the head lights. Always tricky.

Daarna verder met het interieur, de pedalen, de gordels en het dashbord.

Then continuïng with the interior, the pedals, the belts and the dashboard.

Ik ga alvast de steun voor de achtervleugel vouwen. Daarna kunnen de gaatjes worden geboord (na het passen) en de steun kan worden gespoten.

I am folding the rear wing support. Then the holes can be drilled (after a test fit) and the support can be painted.

De cockpit wordt in elkaar gezet, nadat de brandblusser is geverfd.

The parts of the cockpit are combined, after the fire extinguisher has been painted.

De decals worden op de body geplakt. Daarna moet alles goed drogen, voordat de lak kan worden gespoten.

The decals have been applied to the body. Everything has to dry, before lacquer can be sprayed.

Weer een fout. Er zit geen verschil tussen de remschijven voor linker- en rechterkant. Ik kan dit niet oplossen. Ik heb geen andere schijven, maar ik denk dat het niet opvalt wanneer de 'wielcovers' er op zitten.

Another mistake. There is no difference between the brake discs for the left and right side. I am unable to solve this. I have no other discs, but i don't think it will show when the rim inserts are applied.

 

Nog wat kleine decals zijn geplaatst.

Some more small decals were applied.

 

De achtervleugel wordt verder klaargemaakt.

The rear wing gets finished.

Alles wordt na het drogen van de decals gespoten met glanslak.

After drying the decals everything gets some coats of gloss lacquer.

De voorkant en de achterkant worden verder klaargemaakt.

The front and the back are being finished.

Dan volgen de assen en de wielen.

Next are the axles and the wheels.

En klaar....  Deze gaat in een 1/43 doos.

And done.... This one will be put into a 1/43 box.

1/8 Lotus C-01

Sebastiaan heeft me gevraagd dit beest voor hem te bouwen. Wow, wat een ding. Ook deze kit is weer 3D geprint. Dit is de in 2014 geïntroduceerde Lotus C-01. Onder het overgrote deel van de onderdelen.

Sebastiaan asked me to build this beast for him. Wow, what a beast. This kit was 3D printed too. This is the Lotus C-01 as introduced in 2014. Below most of the parts .

Eerst even testen wat het beste voor me werkt. Een deel is gespoten met primer....

First a test what works best for me. A part has been painted with primer....

En een deel met filler...

And a part with filler...

 

Primer vind ik beter werken, dus eerst wat onderdelen spuiten met primer.

I like the primer, so the first parts get primer.

Na ongeveer 4 uur schuren... Nog veel te doen...

After about 4 hours of sanding... Still a lot to do...

Even wat testen..

Some test fitting..

Klein probleempje met het stuur. Er is geen stuurpin en een en ander past niet helemaal... Even wat op bedenken.

Small problem with the steering. There is no steering pin and the fit is not o.k... Need to think of something.

 

Het oppervlak van dit spul is behoorlijk ruw. Er is dus veel werk om het glad te maken. Daar zijn behoorlijk wat spuitbussen filler, primer en schuurpapier voor nodig.

The surface of this stuff is pretty rough. It's a tough job to make it smooth. It will need a lot of cans of filler, primer and sanding paper.

Alle onderelen zijn geschuurd na de laag primer filler en nu klaar voor een 2e laag.

All parts have been sanded after a layer of primer filler and now ready for a 2nd coat.

De 2e laag... nu eerst gewoon primer om het verschil goed te kunnen zien bij het schuren.

The 2nd coat... nu first of all ordinary primer to be able to see the difference when sanding.

Geschuurd met korrel P1000. Nog even een korrel P6000 eroverheen en dan is deze klaar voor de eerste verflaag.

Sanded with P1000. I will use P6000 and then this one is ready for the first layer of paint.

Een paar andere onderdelen zijn zwart gespoten en weer opgeschuurd.

A few other parts received black paint and got sanded again.

Daarna weer een laag zwarte verf. Langzaam worden de 3D-print laagjes onzichtbaar. Het is jammer dat ik nog niet de juiste primer filler heb kunnen vinden die dit proces onnodig maakt. Vooral omdat je sommige plekken nauwelijks kunt bereiken met schuurpapier

Then another black coat. Very slowly the 3D-print layers get more invisible. It's a shame i was unable to find a primer filler that makes this more easy. Especially as some parts are very hard to reach with sanding paper.

Na weer schuren meer zwart en wit...

After sanding again it's more black and white...

Dan het eerste Lotus Geel en Groen... Weer Zero Paints, deze keer ZP-1249.

Then the first Lotus Yellow and Green... Again Zero Paints, this time ZP-1249. 

Voordat ik verder ga met schuren van de body, moet ik eerst het probleem met het stuur zien op te lossen.

Before to continue with the body i first need to solve the problem with the steering.

 

Ik denk dat ik het stuk aan de body maar ga bewerken. Daar kan ik beter bij met een frees.

I think i will work on the part of the body. I can reach it more easy with a cutter.

Deze 4 mm frees doet het uitstekend.

This 4 mm cutter works like a charm. 

Perfect.

Perfect.

Altijd lastig te bepalen of het goed genoeg is voor de verf... Het voelt zijdezacht...

Always tough to tell if it is good enough for the paint... Feels smooth as silk...

Wat groen en wat geel gespoten. Let niet op de dikkere tape rand, dat komt allemaal goed.

Painted some yellow and some green. Do not worry about the thicker tape line, it will be worked on.

Stap 2...

Step 2...

Even een verkeerde keuze gemaakt. Zie de 2 foto's. Achteraf vind ik het zwart minder mooi, dus even herstellen...

I made a wrong choice. See the 2 pictures. Looking back i less like the black, so a recovery...

 

Na wat schuren de herstart...

After some sanding the re-start...

 

Een beetje gepolijst. Ik hoop dat het glad genoeg is voor de lak.

Polished it a bit. I sure hope it's smooth enough for the lacquer. 

De eerste lagen Zero Paints Clearcoat Diamond Finish (ZP-3035) worden gespoten. Ik doe eerst de kuip en het gele deel van de grille. Zo kan ik bepalen of de romp al goed genoeg is... Niet dus, terug naar het schuren...

The first layers of Zero Paints Clearcoat Diamond Finish (ZP-3035) are being applied. I will do the steering top first and the yellow part of the grille. This way i am able to decide if the body is good enough. No, so back to the sanding...

 

Meer nat schuren...

More wet sanding...

Dan weer beginnen met geel...

Starting with the yellow again...

De velgen komen dichtbij het beoogde resultaat.

The rims are getting close to what i want.

Verder met de banden...

To continue with the tires...

Testen...

Test fit... 

Het nieuwe groen en geel zit er op..

The new green and yellow has been applied..

 

Tijd voor Zero Paints 2K Diamond Clear...

Time for Zero Paints 2K Diamond Clear... 

De kuip viel uit mijn handen...  :-(

The cover fell out of my hands...  :-(

Natschuren met Micro Mesh... Dan polijsten met Tamiya Compound.

Wet sanding with Micro Mesh... Then polish it with Tamiya Compound.

 

Intussen verder met de voorbereiding van wat andere onderdelen... Sommige mat zwart en sommige glanzend zwart.

In the meantime some preparation of some more parts...  Some matt black and some gloss black.

Na het polijsten weer een nieuwe sterk verdunde laag van Zero Paints 2K Diamond Finish lak. De boel glans als een....

After polishing another thinned down coat of Zero Paints 2K Diamond Finish lacquer. It shines like a....

 

De eerste stappen aan de ketting...

The first steps to the chain...

Dit deel (oliefilter?) moet een chroom bovenkant krijgen. Ik probeer het met het maken van een template...

This part (oil filter?) needs te get a chrome top. I will try it with creating a template...

Dat ging niet helemaal goed.

That didn't work well.

Misschien deze decal chroom spuiten? Dat is me eerder gelukt.

Maybe paint this decal chrome colour? I have done it before.

 

De remschijven worden aangepakt. Eerst glanzend zwart. Daarna Alclad II Dark Aluminium.

Working on the brake discs. First gloss black. Then Alclad II Dark Aluminium.

Nu eerst verder met de achterveren...

To continue with the rear coils...

Bij beter kijken naar de foto's heb ik het goud (Zero Paints Fork Gold ZP-1432) wat opgeschoven. Ik moet het chroom nog even bijwerken.

After having a better look at the photos i moved up the gold (Zero Paints Fork Gold ZP-1432) a bit. The chrome needs some retouch.

Verder met de ketting... Het oranje wordt afgeplakt, daarna glanzend zwart en dan Alclad Pale Gold.

To continue with the chain... The orange gets masked, then gloss black and then Alclad Pale Gold.

De spiegel lag eraf, waarschijnlijk beschadigd tijdens transport, dus dat moet gelijmd.

The mirror came off, probably during transport, so that needs to be glued.

Meer onderdelen krijgen verf.

More parts get some paint.

Intussen aan het polijsten geslagen...  wat een glans....

In the meantime i started polishing...  what a shine...

In de winkel heb ik wat bouten en moeren en een dikke spijker gekocht om e.e.a. in elkaar te zetten. Eerst de stuurpin. Alleen een dikke spijker paste. Dus deze kort ik in en ik zorg dat de kop verzonken wordt in het materiaal.

In the store i bought some nuts and bolt and a big nail to assemble the parts. First the steering pin. Just this big nail fitted. So i will shorten it and be sure the head sinks in the material.

De eerste stappen van het in elkaar zetten. Even de draagarmen testen.

The first steps on assembly. Test fit of the rear arms.

 

Dan worden de armen compleet gemaakt.

Then the arms are being completed.

Voorassemblage van de zitting.

Pre-assembling the seat.

Het voorwiel krijgt de remschijven.

The front wheel hets the break discs.

Het achterwiel krijgt wat werk. Jammer dat de gaten allemaal ongelijke groot zijn.

The rear wheel gets worked on. It's a pitty the holes are all different sizes.

De voorkant van de body is zwart gespoten.... Goed gelukt.

The front of the body received black paint.... Looks good.

Nog even zien of de zitting beter kan aansluiten.

I have to see if the seat can get a better fit.

Beter? Beter!

Better? Better!

De achterkant zit erop...  een stevige klus.

The rear end has been attached...  a tough job.

Er is wat fout gegaan met de voorvork. Ik zag dat de verf op 1 plek wat ruw was, heb het geschuurd en opnieuw gespoten. Toen begon het te bobbelen. Dus nu maar helemaal schoongemaakt en opnieuw.

Something went wrong with the steering. I noticed the paint was a bit rough at one spot, sanded it and painted it. Then it started to bubble. So now it's all clean to start over again.

Ik heb dit gekocht bij de Action. 

I bought this at a local shop.

Daar moet een grille van te maken zijn.

I will use it to create a grille.

Het heeft een 'bobbel' nodig voor het logo.

It needs a 'bump' for the logo.

Het gaas is daarna zwart gespoten en wordt op de omlijsting gelijmd.

The mesh was painted black and glued to the frame.

Ik ben niet helemaal tevreden. Ik vind dat je er teveel doorheen kijkt. Ik moet even nadenken hoe dat op te lossen.

I am not completely satisfied. I think you can look through it too much. I need to think how to solve this.

De stuurkuip wordt van binnen gespoten.

The steering cover gets paint on the inside.

Met mijn nieuwe cirkelsnijder maak ik maskering voor de spiegels.

I am making masking templates for the mirrors by use of my new circle cutter.

Ik ga het proberen met wat extra gaas aan de binnenkant...

I will try to solve it with some extra mesh on the inside...

Nog niet goed genoeg vind ik... Dus wat aan de binnenkant plakken om een motor te simuleren. Ik heb besloten het dummy blok in het zwart te plaatsen.

Still not good enough i think... So glue something on the inside to simulate an engine. I decided to use the black dummy engine.

Tijd om de voorkant in elkaar te zetten...

Time to combine the front...

Klein probleem...  Dat kan ik oplossen.

Small problem...  I can solve this.

 

Test.

Testing.

 

Het licht is in de kuip geplaatst. Nu wachten op het glas. 

The light has been added to the steering cover.

 

Vandaag het glas ontvangen. Veel schuurwerk.

Received the glass today. A lot of sanding required.

Het scharnier van het stuur wordt geplaatst.

The hinge part of the steering has been attached.

Het logo is moeilijk te doen op het gaas. Ik simuleer het met een witte verf pen. Natuurlijk niet perfect maar alleen al het feit dat het wit is maakt het beter, naar mijn mening. Daarna plaatsen aan de body.

The logo is hard to get on the mesh. I am simulating it with a white paint marker. Of course not perfect but just the fact it is white makes it better, in my opinion. Then attach it to the body.

De beide stuurarmen worden uitgelijnd.

Lining up both steering arms.

Eindelijk staat ie op zijn wielen....

Finally it's on it's wheels....

Het glas wordt geschuurd. Helaas zit er een foutje in de 3D print. Even wachten op een nieuwe.

The glass is being sanded. Unfortunately there is a flaw in the 3D print. I need to wait for a new one.

Het dashbord wordt geplaatst.

The dash is being mounted.

Voor de leidingen gebruik ik wat krimpkous om een metalen draad.

For the wires i use some shrink tube around some metal wire. 

De decals zitten er op.

The decals were added.

Het raampje moet nat geschuurd. Van korrel P600, P1500, P3600, P4000, P6000, P8000 naar P12000. Daarna goed laten drogen voordat de lak erop gaat.

The window needs wet sanding. From P600, P1500, P3600, P4000, P6000, P8000 to P12000. Then first let it dry before clear gloss lacquer.

De kuip gaat vast over het stuur.

The cover is being added over the steering.

De kabels worden aangesloten.

The cables are connected.

Met een liquid chroom pen maak ik de popnagels.

I create the rivets with a liquid chrome pen.

Het raam gaat op de kuip.

The windshield was added.

Dan de voetsteunen.

Then the foot rests.

En klaar.

And done.

1/8 Lamborghini Aventador Miura conversion

Deze Lamborghini van Pocher ga ik ombouwen naar een Lamborghini Aventador Miura. 

I will convert this Lamborghini kit from Pocher into a Lamborghini Aventador Miura.

Eerst moet de wagen voor een deel gedemonteerd worden. Deze foto's zijn voor mij als referentiepunt bij het weer in elkaar zetten.

First of all the car needs to be dismounted partially. These photos are for me as a reference when combining it again.

 

 

Tijd nu voor het opbouwen. Eerst die vieze gele waterverf zien te verwijderen, zo goed als dat gaat.

Now it's time to start the rebuild. First of all ditch that yellow waterbase paint, as much as i can.

Nu weer beginnen met opbouwen. De stoelen zijn zwart gespoten en all het geel is weg.

Now starting to rebuild it again. The seats have been painted black and all the yellow is gone.

 

Verf test met lak en 2K lak. Ik ben niet tevreden over het spuitwerk. De omgeving is veel te stoffig, met alle prioblemen van dien. Ik hoop dat het achteaf poetsen het nog wat beter maakt.

Paint test with lacquer and 2K lacquer. I am not happy with the paint job. The environment is much too dusty, with all problems coming up. I hope the polishing will enhance it a bit.

 

Dan het omgekeerde proces, het weer in elkaar zetten. Dat gaat stukken sneller. De foto's spreken voor zich.

Then the return process, combining it again. This goes much faster. The images speak for themselves.

Schuren en polijsten...  Nog steeds geen 100%. Geen idee waar het aan ligt. Misschien de 2K lak verhoudingen? De ene keer iets meer verharder of verdunner dan de andere keer?

Sanding and polishing...   Still not 100%. I have no clue why. Maybe the ratio of the 2K clear components? One time more hardener or thinner than another time?

Helaas hebben we een foute batch verf ontvangen. Daarom moest alles schoongemaakt, geschuurd en opnieuw gespoten... Dat neemt heel wat uurtjes.

Unfortunately we recieve a faul batch of paint. So i had to clean, sand and airbrush averything again...  That took al lot of time. 

Dan kan alles weer in elkaar en wordt de hele auto geschuurd met korrel 4000, 6000, 8000 en 12000.

Then everything is combined again and the complete car has been sanded with grid 4000, 6000, 8000 and 12000.

 

Dan polijsten...

Then polished...

Wielen enz. erop...

Wheels etc. mounted...

Klaar...

Done...

Information

All images are owned by Kars Jans (racingkars.nl).