Het volgende project is de bouw van de Ferrari F2007. Het is een kit van Studio27 (ST27-FR2026). Deze auto werd door Kimi Raïkkönen bestuurd tijdens de GP van Australië in 2007. Hij werd in dat jaar wereldkampioen met deze Ferrari F2007. In het begin van het seizoen had de wagen nog ongeveer dezelfde kleur als in 2006. Vanaf de GP van Monaco veranderde de wagen van kleur. Ik heb later nog de bouw van de F2007 van Japan en Brazilië op stapel staan. Die krijgen dus de nieuwere kleur. Eerst weer de foto's van de inhoud van de kit en de extra's. Ik heb weer de bekende decals van de bekende cigarettenfabrikant gekocht.
The next project is the build of the Ferrari F2007. It's a kit from Studio27 (ST27-FR2026). This car was driven by Kimi Raïkkönen during the GP of Australia in 2007. I got worldchampion with this Ferrari F2007. In the beginning of the season the car had still more or less the same colour as in 2006. As of the GP of Monaco the car got a new colour. I will build the F2007 Japanese and Brazil version at a later time. These cars will get the new colour. First of all the pictures of the content of the kit and the extras. Again i bought the decals of the well known cigarette company on the aftermarket.
Eerst wat overtollig kunsthars verwijderen...
First thing is cutting off some excess resin...
Dan het werk aan de versnellingsbak en de achterwielophanging...
Next is working on the gear box and the rear wheel suspension...
Verder met de remmen...
Next are the brakes...
De vloer en de diffuser...
The floor and the diffuser...
De koeling wordt passend gemaakt. Veel passen dus..
The cooling is fitted. So a lot of test fitting..
De zijkanten worden apart van de body gespoten... Naar mijn ervaring werkt dat het best met al die hoekjes...
The sides are painted separately... In my experience it's the best way with all those little corners...
Tijd voor de grondverf en dekverf. Voor de Australië versie gebruik ik Zero Paints ZP-1007 Rosso Fluoresent F1 2004-2006. De kleur voor de F2007 die Zero Paints ook verkoopt werd pas gebruikt vanaf de GP van Monaco.
Time for primer and paint. For this Autralian version ik use Zero Paints ZP-1007 Rosso Fluoresent F1 2004-2006. The colour Zero Paints sells for the F2007 was only use as of the Monaco GP.
Terwijl ik de blanke glanslak laat drogen ga ik vast met de stoel aan de gang.
While i will alow the glear gloss lacquer to dry, i will continue with the seat.
Tijd voor de decals...
Decal time...
Bijna alle onderdelen zijn geverfd...
Almoast all parts have been painted...
De versnellingsbak wordt aan de vleorplaat bevestigd, daarna de stoel, het dashbord en de body.
The gearbox gets mounted to the floor, then the seat, the dashboard and the body.
Dan meer vleugels...
Then more wings...
Voormontage van de voorvleugel.
Pre assembly of the front wing.
De wielen worden voor een deel klaargemaakt om de voorwielophanging te kunnen uitlijnen.
The wheels are being prepared to be able to line up the front wheel suspension.
De voorwielophanging...
The front wheel suspension...
De remmen worden klaargemaakt om te kunnen worden geplaatst..
The brakes are being prepared to be mounted...
De barge boards en wat meer vleugelwerk nu je er nog goed bij kunt...
The barge boards and some more wings while you still are able to have access..
Voormontage van de achtervleugel...
Pre assembly of the rear wing...
De voorwielophanging zit er op...
The front wheel suspension was mounted...
De camera, de wieldeksel voor de achterwielen en de velgen krijgen hun decals.
The camera, the rear wheel covers and the rims get their decals.
Tijd om de decals op de banden te plakken. Let op de pijlen, deze moeten in de goede draairichting wijzen. Op de 1e foto de binnenkant van de banden, op de 2e foto de buitenkant.
Time for the tire decals. Mind the arrows, these need to point to the rotating direction. On the 1st photo the inside of the tires, on the 2nd the outside.
En gemonteerd...
And mounted...
De voorvleugel zit erop, net als de vinnen...
The front wing as well as the fins have been mounted...
De achtervleugel erop....vooruitgang tot nu... nog een paar onderdelen te gaan en de snelsluiters plaatsen...
The rear wings is attached.... progress so far... a few parts to go and attaching the fasteners...
De antennes worden gemaakt en de uitlaten geplaatst... eenvoudig werkje.
The antennas are being made and the exhausts are attached... simple job.
En de Ferrari F2007 Australische versie is klaar.
And the Ferrari F2007 Australian version is ready.
Dit was een goede kit. Ik ben weinig problemen tegengekomen. Uiteraard is bij de Studio27 kits de wielophanging een punt van aandacht. Ook de plaatsing van de diffuser was even uitkijken.
This was a good kit. I came up with only a few problems. As always the wheel suspension needs attention. Also mounting of the diffuser is a point of attention.