Al een tijdje heb ik deze in de planning. Het moet er maar van komen. Deze Ferrari 250LM reed in de Tour de France van 1969, bestuurd door Jean-Pierre Rouget en Yves Depret. Voor mij weer een aantrekkelijk buitenbeentje met dat reservewiel achterop. Het is een Long Nose versie dus het conversie setje komt goed van pas, net als de extra gevonden decals. Eerst de inhoud van de conversie kit.
I wanted to do this one for a while now. So let's do it. This Ferrari 250LM participated the Tour de France in 1969, driven by Jean-Pierre Rouget and Yves Depret. To me an attractive extraordinary car with that wheel at the back. It's a long Nose version so that conversion set will find it's purpose, as well as the extra decals. First the content of the conversion kit.
De conversie decals en de mistlampen.
The conversion decals and the spot lights.
De donor doos.
The donor kit.
Ik heb het glas vacuum getrokken. Het origineel was beschadigd bij het vacuum trekken voor een vriend bouwer.
I made a vacuum copy of the glass. The original got damaged when making a vacuum copy for a fellow builder.
Het verschil tussen de neuzen.
The difference between the noses.
Dit is de bedoeling.
This is how it should be.
Het zwarte deel moet weggeslepen.
The black part should be removed.
Het verschil tussen de short nose (voor) en long nose (achter).
The difference between a short nose (front) and a long nose (back).
Tijd voor het rood.
Time for the red.
Decal tijd.
Decal time.
Altijd een punt van discussie. Auto's hadden in die jaren minder glans. Dus 2K lak is geen optie. Eigenlijk was de reclame in die tijd gewoon op de body geplakt, zonder lak erover. Omdat ik de verf en decals goed wil beschermen, heb ik besloten toch gewone lak te spuiten.
Always a point of discussion. Cars did have less shine in those years. So 2K clear is not an option. As a matter of fact the advertising got just sticked to the body, without coating them. Because i want to protect the paint and the decals i decided to spray ordinary clear coat.
Verder met het interieur.
To continue with the interior.
Dan, the vloer.
Then, the floor.
De velgen werk ik bij met Tamiya Panel liner. Tussen de spaken wordt het dan wat zwart.
I am working on the rims with Tamiya Panel liner. It will get black between the spokes.
Groen gedaan, rood moet nog.
Green done, red to do.
Voor de reserveband achterop maak ik een steun. Ik ga de band vacuum trekken, knippen en zien wat er van komt.
For the spare tire on the back i will create a support. I am making a vacuum mold of the tire, cut it and see where it gets me.
Wat zwarte verf toegevoegd.
Some black paint added.
Voor het chroom bij de voorruit gebruik ik bare metal foil.
For the chrome trim around the front shield i am using bare metal foil.
Veel kleine onderdelen toevoegen.
Adding a lot of small parts.
Op zijn wielen.
On it's wheels.
Dan het rek voor de lichten.
Then the rack for the lights.