Ik vind het weer tijd voor een nieuwer type. Daarom deze Ferrari 488 GT3 EVO #74 zoals gereden door Felipe Fraga in de DTM klasse van 2022. De auto is van het team AF Corse Red Bull Alpha Tauri. Het is een kit van CGM. Voor mij tot nu toe een onbekend merk. We gaan het zien. Dit was een dure kit, vergelijkbaar met MFH, maar de kwaliteit valt me wat tegen. En voor dat geld geen etched, geen banden en een erg summier interieur. Dat wordt veel in de rommeldoos zoeken.
To me time for a newer type of car. Therefor this Ferrari 488 GT3 EVO #74 as driven by Felipe Frage during the DTM class of 2022. The car is from Team AF Corse Red Bull Alpha Tauri. It's a kit from CGM. To me an unknown brand until now. Let's see. This was an expensive kit, likewise MFH, but the quality is not what i expected. And for that kind of money no etched, no tires and a very simple interior. That needs a lot of searching in the scrap box.
Er zijn duidelijk plekken die putty nodig zijn.
There are clearly spots that need putty.
De plekken van de assen behoeven werk.
The spots for the axles need work.
De buitenkant nalopen en slijpen.
Checking the outside and cut some.
Nu zien waar/hoe alles geplaatst moet worden.
Now let's see where/how everything fits together.
Lijnen zetten van de vloer voor het zelf maken van een kooi constructie. De kooi maak ik van Evergreen buis.
Drawing markings of the floor to build the roll cage. I will make the cage from Evergreen tube.
Wanneer ik het plaats, vind ik de pijp wat te dik (3.2 mm). Daarom heb ik nieuwe besteld (2.4 mm).
When i put it in, in my opinion the tube is too thick (3.2 mm). Therefor i ordered new tube (2.4 mm).
De nieuwe buis is aangekomen, dus opnieuw proberen.
The new tube arrived, so start again.
Links de nieuwe.
To the left the new one.
Terwijl de lijm droogt, alvast wat werk aan de motor.
While the glue sets, some work to the engine.