1/24 1957 Ferrari 250GT LWB Tour de France Olivier Gendebien / Lucien Bianchi

Terwijl ik moet zoeken naar onderdelen voor de Lambo, start ik maar vast een nieuw project. Ik heb gekozen voor de 1957 Ferrari 250GT LWB die door Olivier Gendebien en Lucien Bianchi werd gereden tijdens de toenmalige Tour de France (TdF). Zij wonnen de race. Het is een kit in schaal 1/24 van Historic Racing Miniatures (HRM-104). Voorzover ik zie heb ik alles compleet, dus ik ga maar weer van start. De decals zijn extra gekocht.

While searching for parts for the Lambo, i am starting a new project. I have chosen for the 1957 Ferrari 250GT LWB as driven by Olivier Gendebien and Lucien Bianchi during the Tour de France (TdF). They won the race. It's a 1/24 scale kit from Historic Racing Miniatures (HRM-104). As far as i know i have everything for it, so i am starting this one. The decals were bought separately.

Zo te zien mist het stuur, daar moet ik weer wat op vinden. De vloer sluit niet mooi op aan de body, werk dus.

It looks like the steering wheel is missing, i need to find one. The floor doesn't quite fit the body, so work ahead.

Er is een gaatje voor een bovenwisser. Die wordt niet gebruikt voor deze versie, dus dicht maken. En een kleine beschadiging onder voor.

There is a hole for an upper wiper. It's not used on this version, so closing it. And a small damage to the down front.

De kleuren zijn bepaald.

The colors have been decided about.

Het dashboard wat voorbereiden.

Preparing the dash.

Nieuwe sturen zijn binnen.

New steering wheels are in.

Het brandschot en de hoedenplank gaan erin. En direct passen, zoadt het eventueel nog wat kan verschuiven voor het vast zit.

The fire wall and the package shelf are added. And a test fit so anything can still move a bit before the glue hardens.

Wat werken aan het dashboard.

Working on the dashboard.

Beginnen met de decals. Ik gebruik Micro Sol, want de MIG vloeistof vreet de decals aan. Ook met de Micro Sol moet je voorzichtig zijn. Voor de gele streep is wat maatwerk nodig.

Starting with the decals. I use Micro Sol, because the MIG fluids are eating the decals. I need to be careful with the Micro Sol too. The yellow stripe needs some cutting.

Weer lak erover.

More clear coated.

Velgen gespoten...

Rims painted...

Keuzes maken tussen metaal en resin onderdelen. Ook de foto's bestuderen voor correcte knock-offs (3 of 2 bladig).

Choices to be made on using metal or resin parts. Also studying photo's to use correct knock-offs (3 or 2 blades).

Wielen erop.

Wheels mounted.

Verder met het radiateur rooster. Erg lastig...

On to the radiator louvres. Very tricky...

Dit zou moeten passen, niet dus.

This should fit, not.

Ik heb besloten de ovale rand dan maar te maken met de Molotow Chrome Pen. Volgens mij de meest safe manier. Het rooster bijknippen zou erg gevaarlijk zijn.

I decided to make the oval edge by using the Molotow Chrome Pen. To me the most safe way. Cutting the louvres to size would be very risky.

Er zitten geen zijramen bij, dus zelf maken met een template.

Side windows are not included, so making them by using a template.

Het achterraam past totaal niet, ook hier dus improviseren.

The rear window doesn't fit at all, so improvising here too.

Deze kan gesloten worden.

Closing this one.

Veel kleine onderdelen te plaatsen.

Adding many small parts.

Keuzes maken tussen de juiste knock-off's.

Deciding on the correct knock-off's.

Even een duik in de rommelkist voor de sluiters.

Taking a dive in the scrap box for the fasteners.

Ik beschouw hem als klaar.

I consider it done.

In het algemeen geen slechte kit. Niet alle onderdelen worden gebruikt, want dit is een kit van de straatversie. De ramen zijn echter een dingetje. Alsof ze voor een andere bouwdoos zijn.

Overall not a bad kit. Not all parts were used, as this kit is to create a street version. The windows are bad though. Like they were made for a completely different kit.

Related Articles

Information

All images are owned by Kars Jans (racingkars.nl).